Magyarországon a legjobb turistáskodni

Bár az ember azt gondolná, Magyarországot elég jól ismeri, kis hazánk idén is tartogatott számunkra izgalmas meglepetéseket. Jártunk Sopronban boszorkánysétán, mamutnézőben Gyöngyösön, felmásztunk a Kékestetőre és turistaként sétáltunk Budapesten. Összegyűjtöttük a legszórakoztatóbb élményeket kínáló hat célállomást, hátha megjön a kedvük az utazáshoz.

1. Boszorkányok a Tűztorony árnyékában

Januárban Sopronban jártunk, ahol elvarázsoltak a a romantikus girbe-gurba utcák, a felfedezésre váró izgalmas összekötőudvarok, a finom falatok, és a csodás barokk épületek. A korai téli sötétben a Misztikus Sopron névre keresztelt túrához volt szerencsénk, ahol többek között az igen népes helyi boszorkánypopulációról is szó esett. Jártunk Munkácsy kiállításon és a Fertő tó környéki szőlőkbe is ellátogattunk. Mert Sopront nemcsak nyáron, hanem a téli zimankóban is érdemes megnézni.

A köd csak még misztikusabbá teszi a mesebeli utcákat
Galéria: Sopron télen
Fotó: Mimi / Travelo

A kifinomult fogásokra vágyóknak a soproni Erhardt éttermet javasolnánk, ahol olyan ételekkel találhatjuk szembe magunkat a tányérunkon, mint a vargánya cappuccino gesztenyével, vagy a narancsos-borsos fűszerezésű mangalica steak.

A hegykői Tornácos étteremben ne hagyják ki a túrógombócot, isteni!
Galéria: Sopron télen
Fotó: Mimi / Travelo

A hagyományosabb, háziasabb ízekre vágyóknak pedig egy szőlőben tett kirándulás megkoronázásaként a hegykői Tornácos éttermet ajánlanánk jó szívvel. Desszertért pedig irány az egykori soproni téglagyár helyén épült minimalista mézeskalácsház, az osztrák Harrer család mesebeli csokoládémanufaktúrája.

2. Mamutnézőben Gyöngyösön

Hangulatos belváros, izgalmas tudományos pavilon, titokzatos ferences kolostor, egyedülálló egyházi kincsek és egy elképesztő méretű pincerendszer várja Gyöngyösön azt, aki nem utazik tovább egyenesen a Mátrába, hanem szán egy napot a város felfedezésére. Megéri!

Ferences rendház belső udvara
Galéria: 5 tipp Gyöngyösön
Fotó: mimi / Travelo

Mi idén októberben jártunk itt, megnéztük Magyarország legnagyobb, mintegy 430 centiméteres törzskerületű törökmogyoró fáját és a Mátraderecskén talált mamut hatalmas csontvázát, falatoztunk a Borpalotában és sétáltunk a szépen felújított belvárosban is.

Hatalmas fa a Természettudományi pavilonban
Galéria: 5 tipp Gyöngyösön

3. Mátrai túrák kezdőknek és haladóknak

A remek gyöngyösi városnézés után a Mátra felé vettük az irányt. Jártunk a Sástónál, mely egy könnyed sétával körbejárható, itt a fő attrakció a kanárisárga kilátó, melyből csodaszép kilátás nyílik a környékre. Kipróbáltuk a nordic walkingot, eljutottunk az idilli kápolnájáról ismert Sár-hegyhez és a Szent Anna-tóhoz, de az ország legmagasabb pontjára is felkapaszkodtunk egy csodaszép túrán.

Kilátás a tévétoronyból
Galéria: Kiránduljon a Mátrába!
Fotó: mimi / Travelo

A Mátraháza-Kékestető-Mátraháza körtúra 14 kilométeres, és igazán vadregényes tájakon visz, néhol kidőlt fák alatt-felett kell átbújnunk. Pihenésre pedig Mátraháza két négycsillagos szállodájából választanánk: az Ózon Residence és a Lifestyle Hotel Mátra is remek wellnessezésre és romantikázásra.

Sajtválogatás az Ózonban
Galéria: Kiránduljon a Mátrába!

4. Tokaj absztinenseknek

Kipróbáltuk, mit ad a turistáknak Tokaj, ha ezúttal elkerüljük a borpincéket, és egy október végi hétvégén bejártuk a környéket. Felmásztunk a a Tokaj fölé magasodó 512 méteres Kopasz-hegynek, tetején a hatvanas évek elején épült tévétoronnyal és hajókáztunk a Bodrogon.

Galéria: Tokaj ősszelFotó: Vincze Barbara / Travelo

Andalogtunk a Tisza-parton és a belvárosban, benéztünk a helyi termékeket árusító boltokba, elautóztunk a szomszédos településekre, például a mostanában egyre felkapottabbá váló Mádra; és gyönyörködtünk a csodás tájban és a pincék építészetében. Mindezek után megállapítottuk, hogy Tokajba úgy is érdemes elutazni egy hosszú hétvégére, ha az ember nem iszik.

Ez pedig az egyetlen kilátás a csúcsról, amiben részünk lehet
Galéria: Tokaj ősszel
Fotó: Vincze Barbara / Travelo

5. Turistáskodás Budapesten

Idén indult új sorozatunkban kevésbé ismert budapesti városrészeket mutatunk be. Lokálpatrióták, helytörténészek és idegenvezetők segítségével igyekszünk a környék történetét és a legérdekesebb sétaútvonalakat éppúgy bemutatni, mint azt, hogy hol érdemes inni egy jó kávét, ha séta közben kifáradtunk. Jártunk így a századforduló elitjének kedvelt üdülőnegyedében, a Budapest 16. kerületéhez tartozó Mátyásföldön: itt bringáztunk századfordulós nyaralók között, százéves platánok alatt, és felmásztunk egy víztoronyból lett lakásba is.

Az Antoinette nyaraló Mátyásföldön
Galéria: Városnézés Mátyásföldön
Fotó: mimi / Travelo

Halottak napja alkalmából a Fiumei úti Nemzeti Sírkertet fedeztük fel a Budapest Beyond sétáján. A részben a hazai nagyságok dísztemetőjeként, részben ma is működő temetőként funkcionáló, különleges hangulatú sírkertben akkor is egy szép délelőttöt tölthetünk el, ha nem temetőként, hanem egy érdekes, csendes parkként tekintünk rá, mely a síremlékek mellett mókusoknak, különleges madár- és növényfajoknak ad otthont.

Szecessziós árkádsor
Galéria: Séta a Fiumei úti sírketben
Fotó: mimi / Travelo

Októberben egy meleg délutánon Óbuda legérdekesebb helyszínein sétáltunk zsidó mágnások és kereskedők nyomában. Bár a kisvárosi hangulat ma már csak pár utcára korlátozódik, mégis szuper itt sétálni egyet, letűnt idők nyomait kutatva. Láttunk zsinagógát, ahol egykor tévéstúdió üzemelt, kastélykertet, mely most bulihely, és textilgyárat, ahol ma múzeum található.

Amfiteátrum
Galéria: Újvilág Óbudán
Fotó: Wikipedia

Reméljük, jövőre is olvasója lesz útibeszámolóinknak: igyekszünk kinyomozni a legjobb tippeket mindenütt!