Az ilyen sátrak sörfesztiválra valók, nem reptérre

    A Wizz Air egy hétig tesztelte a reptéri sátrakat, de most bejelentette: holnaptól újra buszoztatnak. A Ryanair, a Jet2 és az easyJet maradnak a gyalogos beszállításnál, a sátras rendszer ugyanis zökkenőmentesen működik - állítja Hardy Mihály, a Budapest Airport szóvivője.

    Folytatódik a sörsátor-dráma a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A Wizz Air ma bejelentette, hogy november 13-ától, vagyis keddtől minden budapesti járat fel- és leszálló utasait buszok viszik majd a gépekhez illetve a terminálhoz. A jelenlegi reptéri gyalogos és sátras beszállítás ugyanis "nem felel meg a Wizz Air biztonsági és szolgáltatási színvonalának". Hogy miért érdekes ez a bejelentés? Ahogyan korábban hírt adtunk róla, a fapados légitársaságok október 28-a, a téli menetrend bevezetése óta komfort nélküli nejlonsátrakban várakoztatják utasaikat a budapesti reptéren. A sátrakat a Budapest Airport húzta fel, és szerintük megfelelnek minden előírásnak.

    Hideg, kényelmetlen és vécé sincs – panaszolták az utasok

    „Az elmúlt héten teszteltük azokat a sátrakat, amelyeket a Budapest Airport ajánlott számunkra. Az utasok visszajelzései egyértelműen azt mutatják, hogy ez a megoldás nem vált be" – mondta el megkeresésünkre Daniel de Carvalho, a Wizz Air vállalati kommunikációs menedzsere. Megtudtuk tőle azt is, hogy olykor az utasoknak fél óránál is tovább kellett álldogálniuk a hideg sátrakban. „A várakozás már most sem volt kellemes, és mi lesz még télen? Az ilyen sátrak sörfesztiválra valók, nem reptérre" – tette hozzá.

    Galéria: Ferihegyi sátor 2.Mark H. Milstein / Northfoto

     Az időjárási viszonyok mellett a vécé és mosdó hiánya is áthidalhatatlan problémának mutatkozott, főként a kisgyerekes családoktól érkezett rengeteg panasz ezzel kapcsolatban. A buszokhoz való visszatérés harmadik oka pedig a Wizz Airrel utazó üzletemberek kényelme volt. „Sok üzleti utazó veszi igénybe társaságunk szolgáltatásait, mert jó árakon megfelelő szolgáltatást kapnak. Nem akartuk elveszíteni az ügyfeleinket amiatt, hogy sátrakban kell várakozniuk a megszokott terminálépület helyett" – mondta el a kommunikációs menedzser.

    Bár korábban arról írtunk, hogy a Wizz Air azért vette igénybe a sátrakat a megszokott buszok helyett, mert a reptér nem engedélyezte, hogy a diszkont légitársaságoknak kijelölt területen működjenek a buszaik, most mégis lehetőség nyílik erre. Ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott Daniel de Carvalho, hogy amikor a fapadosok a 2-es terminálra költöztek, két – egy fapados, és egy nem-fapados – részre osztották a terminált. Előbbin találhatóak a sátrak, utóbbin csápon keresztül, vagy busszal lehet beszállni a gépekbe. Mivel a Wizz Air ragaszkodott a buszok igénybevételéhez, ezért mostantól a nem-fapados oldalt használhatják, ahogyan teszi ezt például a Germanwings, vagy az Air Berlin.

    Meglepődtek, hogy vissza akarnak térni a buszokhoz

    Hardy Mihály, a Budapest Airport szóvivője a Wizz Air lépésével kapcsolatban elmondta, hogy „a Budapest Airport meglepődve értesült a médiából arról, hogy a Wizz Air úgy döntött, felfüggeszti az ideiglenes, egyszerűsített reptéri beszállókapuk használatát." Hangsúlyozta, hogy a reptér repülésbiztonsági és védelmi előírások terén az ominózus sátrak esetében sem ment bele semmilyen kompromisszumos megoldásba. „Valamennyi, egyszerűsített beszállókaput használó utas ugyanazon szigorú reptéri biztonsági ellenőrzésen esik át, mint a többi utas, ellenkező esetben a repülőtéri hatóságok nem engedélyezték volna az új rendszer használatát. A Budapest Airport továbbra is minden erőfeszítésével azon dolgozik, hogy garantálja a repülőtér magas szintű biztonsági előírásainak betartását" – állítja a szóvivő.

    Galéria: Ferihegyi sátor 2.Páth Dániel / Travelo

     Kitért arra is, hogy a repülőtér három fontos légitársasági partnere (easyJet, Jet2.com, Ryanair) – amelyek az utasforgalom 30 százalékát adják – továbbra is zökkenőmentesen használják a fehér nejlonsátrakat. „Az, hogy a Budapest Airport biztosítja a légitársaságok számára az egyszerűsített beszállókapu használatát, segít abban, hogy lefaragják napi működési költségeiket, s így továbbra is olcsó repülőjegyeket, valamint differenciált szolgáltatást nyújthassanak az utasaik számára" – jelentette ki Hardy Mihály. A reptér közleményében a sátras megoldás biztonságosságát hangsúlyozza, ugyanakkor nem tér ki az utasok számára szintén fontos kérdésre, a sátrak komfortjára. Így egyelőre nem tudni, a Ryanair, az easyJet és a Jet2.com utasai remélhetnek-e meleg várótermet, székeket és folyóvizes vécét a karácsonyi szezonra.

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!