Öt éve utazunk, és ez még csak a kezdet!

Szülinapos a Travelo magazin, már öt éve úton vagyunk! 5 kontinens, 48 ország, 236 repülőút, 257 hotelszoba - szerzőink eddigi közös mérlege.

Öt évvel ezelőtt, 2011. november 24-én így köszönt be akkori főszerkesztőnk: "úgy tűnik, nem dolgoztunk hiába hosszú hónapokon át: végre elindult a Travelo, a CEMP új utazási magazinja. Terveink szerint mindennel foglalkozunk majd, ami az utazáshoz tartozik: nemcsak menő szállodákról és izgalmas úti célokról írunk, de táskákról, kütyükről, kül- és belföldi programokról is. Reméljük, azok is találnak benne érdekes anyagokat és hasznos tippeket, akik éppen utazni készülnek, és azok is, akik még csak ábrándoznak."

Öt évvel később úgy gondoljuk, a fent ígérteket sikerült is megtartanunk.

Cukiságban utazunkFotó: EyesWideOpen / Getty Images Hungary

Öt éve vagyunk tehát úton, ez idő alatt rengeteg dolog történt velünk. Elképesztő helyeken túráztunk Toscanától  Izlandig, inspiráló emberi sorsokat ismertünk meg a kerekesszékkel is világot járó lánytól a Kongót megjárt díjnyertes fotóriporterig. De nem csak emberekkel találkoztunk útjaink során, vicces állatos kalandokból sem volt hiány: majomharapástól a szállodai szobában cikázó denevérekig volt itt minden.

Forrás: Travelo

Ha már a szálláshelyek szóba kerültek: ahogyan az szülinapi infografikánkon is látszik, az évek során összesen 257 szállodában aludtunk, ezek közt volt dél-koreai kolostor, de szlovén luxuskemping, és gyönyörű hazai borhotelek is.

Öt év alatt öt kontinensen fordultunk meg, és ahhoz képest, hogy a szerkesztőségből nem mindenki rajong a repülésért, 236 le- és felszálláson vagyunk túl. (És ebből csak egy volt technikai hiba miatti kényszerleszállás.) Ezzel nem sok híján tizenháromszor repültük körbe a Földet.

A legtávolabbi pont, ahová eljutottunk, az art deco épületeiről ismert új-zélandi Napier volt, mely kicsit több, mint tizennyolcezer kilométerre van Budapesttől. Ez az egyetlen oda-vissza út majdnem olyan hosszú volt, mintha végigrepültünk volna az Egyenlítő mentén.

Napier: Art Deco capital of the world #Napier #NewZealand #ArtDeco #ArtDecoMasonicHotel #travelgram #instatravel

Marta Lehoczki (@lehoczkim) által megosztott bejegyzés,

Persze a távolság nem minden: rengeteg közeli szépséget is felfedeztünk az elmúlt évek alatt. Két keréken jártuk be például a Káli-medencét, amiről úgy gondoljuk, hogy tanúhegyei és különleges hangulata miatt nem csak az országban, de az egész világon egyedülálló. Aki nem hiszi, az egyszer kaptasson fel a szigligeti várba, és nézzen körbe onnan.

Kilátás pipaccsal a szigligeti várbólFotó: mimi / Travelo

De az évek során többek közt a szívünkbe zártuk a Mátra kirándulóösvényeit, a villányi vörös és a tokaji fehér borokat, vagy éppen az Őrség mesebeli, dimbes-dombos tájait is.

Összesen eddig a Föld 48 országában jártunk, így – a been applikáció számítása szerint – a világ 21 százalékát, és Európa 59 százalékát néztük meg, a világörökségeknek pedig a tíz százalékát láttuk. Hagytunk tehát még bőven néznivalót a következő évekre is. Bízunk benne, hogy akkor is velünk tartanak majd.

Ha van olyan hely, amiről kifejezetten szívesen olvasnának, írják meg nekünk kommentben, felvesszük a bakancslistánkra! Az olvir@travelo.hu címre pedig örömmel fogadunk beszámolókat arról, ha az elmúlt öt évben travelós tippek alapján indult el valahova nyaralni vagy kirándulni.