Roncsdarabot találtak, ami akár az eltűnt maláj gépé is lehet

    Roncsdarabot találtak, ami akár az eltűnt maláj gépé is lehet

    A Franciaországhoz tartozó, indiai-óceáni Réunion szigetén rejtélyes repülőgéproncsot találtak, és emiatt ismét megindultak a találgatások a Malaysia Airlines légitársaság 2014. március 8-án eltűnt MH370-es járatával kapcsolatban, írja az MTI.

    A két méter hosszú, szárnydarabra emlékeztető roncsot a tengerpart tisztításán dolgozó munkások találták meg Saint-André de La Réunionnál – közölte a roncs eredetének tisztázásával foglalkozó nyomozócsoport. "A roncs tele volt kagylóval, ebből arra következtethetünk, hogy sokáig volt a vízben" – mondták szemtanúk.

    A repülőtéri rendőrség különleges nyomozói egyelőre egyetlen feltevést sem valószínűsítenek, csak olyan információkat gyűjtenek (például a gyártási számot), amelyek alapján azonosítani lehet a roncsot. A roncsról kapott felvételek alapján Xavier Tytelman francia légiközlekedési biztonsági szakértő a Twitteren megjegyezte, hogy a "hihetetlen a hasonlóság" a Boeing 777 csűrőfékszárnya és a talált roncs között. Márpedig az eltűnt repülőgép pont ilyen típusú volt.

    Tytelman azt is megjegyzi, hogy a roncson a BB670-es referenciaszám látható. "A szám nem felel meg sem egy repülőgép lajstromszámának, sem egy gép sorozatszámának. Ha ez a csűrőfékszárny valóban az MH370 járaté, a referenciaszám alapján könnyű lesz azonosítani. Néhány nap múlva tudni fogjuk a végleges választ. De a tény, hogy a roncsot Réunionnál találták meg, nem jelenti, hogy az MH370 járat ilyen messzire eljutott volna" – hangsúlyozta a szakértő. "Ha Ausztrália magasságában zuhant le, a roncsokat egyszerűen elsodorta az áramlat, és egy év múlva itt vetette ki a víz".

    "A repülőgéproncs darab valószínűleg egy Boeing 777-es típusé gépé, de egyelőre nem bizonyított, hogy az a Malaysia Airlines légitársaság 2014. március 8-án eltűnt MH370-es járaté" – közölte az amerikai légügyi hatóság egy tisztviselője. A nyilatkozó hozzátette, hogy a fontos lelet tanulmányozására francia szakértők utaztak Réunionra. Malajzia ugyancsak szakértőket küldött a roncsdarab megtalálásának helyszínére. Liow Tiong Lai malajziai közlekedési miniszter New Yorkban azt is mondta, képviselőik amint lehet azonosítják majd a megtalált darabot.

    A Reuters hírügynökség anyagában azt írta, hogy négy komolyabb baleset történt a Boeing 777-es típussal, de csupán az MH-370-es járat zuhant le az Egyenlítőtől délre. Az eltűnt repülőgép keresését ausztrál szakértők irányítják, ők azonban eddig az Indiai-óceánnak éppen az ellenkező részében kutattak.

    Martin Dolan, az ausztrál közlekedésbiztonsági hivatal főbiztosa kijelentette, ha bizonyítást nyer, hogy a megtalált roncs az eltűnt maláj utasszállítógép része volt, akkor az alátámasztja azt a feltételezést, amely szerint a gép Ausztráliától 1800 kilométerre délnyugatra, egy 120 ezer négyzetkilométeres területen belül zuhant le. Éppen ezért ő a tengerfenék ultrahangos víz alatti felderítő berendezésekkel és videokamerákkal való további pásztázását tartja a legjobb megoldásnak a rejtély megoldása érdekében.

    A Malaysia Airlines Boeing 777 típusú gépének eltűnése a polgári légiközlekedés történetének egyik legnagyobb rejtélye. A gép Kuala Lumpurból tartott Pekingbe 239 emberrel a fedélzetén, amikor 2014. március 8-án, egy órával a felszállás után eltűnt. Azóta a gépnek semmi nyomát nem találták, az Ausztráliától nyugatra az Indiai-óceánban folytatott intenzív kutatások ellenére sem.

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!