Zöldebb felszállásra számíthatunk?

2013. március 1. óta a HungaroControl, a spanyol Pildo Labs és a Wizz Air a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren tesztelték a folyamatos ereszkedéssel való leszállást (CDA – Continuous Descent Approaches) és a folyamatos emelkedéssel való felszállást (CCD – Continuous Climb Departures) a szén-dioxid kibocsátás csökkentése céljából – tájékoztat a Wizz Air sajtóközleménye.

Fotó: Mark H. Milstein / Northfoto


A három vállalat közösen dolgozott annak érdekében, hogy csökkentsék a budapesti légi forgalom környezeti hatásait. Az együttműködés a REACT-Plus projekt keretén belül jött létre (REACT: Kibocsátás-csökkentés a repülőterek manőverezési területén CDA és CCD használatával). A projekt a SESAR JU és az AIRE III kezdeményezés társfinanszírozásával valósult meg, amelyek célja, hogy elősegítsék a modern technológiák és a zöldebb légiforgalmi irányítási megoldások alkalmazását.

A budapesti légi irányítási területen valamennyi üzemeltető számára lehetőség van a CCD és a CDA használatára. A rendszer hatékonyságát azonban a Wizz Air által mért adatok alapján fogják meghatározni. Ugyanakkor várható, hogy a műveletek alkalmazását minden érdekelt számára felajánlják majd.

Mi az AIRE?

Az Atlanti Kibocsátás-csökkentési Együttműködési Kezdeményezés (AIRE) az Európai Közösség és az Egyesül Államok Szövetségi Légiközlekedési Hivatala között létrejött megállapodás, amelynek célja a szén-dioxid kibocsátás csökkentése és a változás ütemének felgyorsítása a légiforgalmi irányítás (ATM) bevált gyakorlatainak alkalmazásával és a legmodernebb repülőgép technológiák hasznosításával. Az AIRE lehetővé teszi, hogy környezetbarát eljárásokat alkalmazzanak a repülés minden fázisában. Az AIRE fontos környezetvédelmi vonatkozású része a SESAR programnak, európai irányításáért a SESAR Közös Vállalkozás a felelős.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Ezek is érdekelhetnek