Luxuscsokit gyártanak a londoni magyarok

    A londoni Southbank Centre-en március végén rendezték meg az éves szabadtéri csokifesztivált az angol csokiélet prominens szereplőivel. A közel 50 kiállító között két magyar márkát is találtunk, és volt tokajis, sós karamellás és marcipános csoki is. Londoni emberünk, a megrendelésre személyre szabott útiterveket készítő Neverordinary London tulajdonosának élménybeszámolója.

    Az ingyenes fesztiválon szerepelt mindenféle csoki, cukor, sütemény – sőt volt csokis sör is – emellett pedig majdnem mindenhol adtak ingyen kóstolót, így gyakorlatilag szűk büdzsével is komoly kalóriákat lehetett beépíteni magunkba. Az én egyik kedvencem, az Artisan Du Chocolat, az ír Gerard Coleman alapította 2000-ben és Gordon Ramsay éttermében, később pedig Heston Blumenthal Fat Duckjában is étlapon volt az általuk készített csoki, a sós karamellában elég erősek. A nagy felfedezésem – a két magyar kiállítón kívül – a churros volt. Ez egy tipikus spanyol snack, fánktésztából, forró csokival. Kell hozzá speciális churrossütő és komoly kézügyesség.

    A chocoMe a fesztivál fénypontja

    A chocoMe-ról már hallottam korábban, sőt vásároltam is már ajándékba egy angolnak, és a honlapon örömmel láttam, hogy a fesztivál fénypontjaként említik. Az Amanche viszont meglepetés volt, a honlapjukon láttam, hogy van náluk Tokajival töltött marcipán, gondoltam hogy erre majd rákérdezek, de akkor még nem tudtam, hogy ők is magyarok. A chocoMe nem először állít ki Londonban, voltak már a Chocolate Week-en és a tavaly karácsonyi csokifesztiválon is, a pozitív visszajelzések, a várakozáson felüli érdeklődés és eladás alapján döntöttek úgy, hogy érdemes komoly erőfeszítéseket tenni annak érdekében, hogy az angol piacon sikereket érjenek el, így helyi disztribútorral is együttműködnek.

    A chocoMe standja - a képen Liv, a helyi erő mosolyog
    Galéria: Luxuscsoki Londonban
    (Fotó: Iványi Orsolya / Neverordinary London)

    "Úgy gondolom, hogy van esélyünk az angol piacon, annak ellenére, hogy Európában talán itt van a legnagyobb verseny a csokoládépiacon sok szereplővel és szofisztikált csokoládéfogyasztási kultúrával. Mert elmondhatjuk magunkról, hogy kiemelkedő minőségű csokoládé alapanyaggal dolgozunk, mert kézzel készülnek a termékeink, mert kizárólag brontei pisztáciát használunk, mert csak piemonti mogyorót teszünk a csokoládékra, mert a legnevezetesebb francia virágkészítőtől vásároljuk az ehető virágainkat, mert 11 díjat és elismerést nyertünk már két és fél év alatt, mert nemzetközi szinten is elismerik a termékeinket és már 14 országban kaphatóak a csokoládéink. Ezek mind olyan erős érvek, amelyek nem hagynak kérdőjelet a kereskedőben a termék bemutatása során" – mondta Mészáros Gábor, csokoládémester, aki 2010-ben alapította meg a chocoMe-t.

    Magyarországon gyártják a marcipánt

    Az Amanche fiatal vállalkozás, tavaly indult, az alapító Deák Nóra és Bakos Péter Londonban élnek. Náluk a marcipánra épül minden. Érdekes módon a szigetországban a marcipán nem igazán ismert és nem is elismert, mint megtudtam. Azt is elmondták, hogy a marcipángyártás Magyarországon történik, több okból kifolyólag: először is nagy hagyományokra tekint vissza és a minősége kiváló, másodszor pedig szeretnék támogatni a magyar kis- és középvállalkozásokat, harmadszor pedig, költséghatákonyabb.

    "Már több vásáron részt vettünk, mivel egy ilyen vállalkozásnak, mint a miénk, a legfontosabb, hogy a nevünket ismertté tegyük a piacon, és hogy a saját szemünkkel lássuk a vásárlók visszajelzését. Kiderül, milyen ízek a legkedveltebbek – jelenleg 12 különböző ízünk van –, kik a fő vásárlóközönségünk vagy hogy hogyan javíthatnánk kínálatunkon. Szerencsére a mi termékeink teljesen egyediek az angol piacon, ami azt jelenti, hogy kevés a versenytársunk, ez viszont azzal is jár, hogy a termék bevezetési ideje hosszabb, ezért minél több fesztiválon részt kell vennünk" – mondta Deák Nóra, az Amanche tulajdonosa.

    Vendégeknek ingyenes, kiállítóknak közel egymillió forint a részvétel

    A vásáron nem olcsó mulatság részt venni, akár 2500 font (900 ezer forint) is lehet egy hétvége költsége, viszont érdemes kint lenni, mivel el lehet adni annyit, hogy még profit is maradjon. De nem csak ez a lényeg, hiszen egy ilyen eseményre több ezer ember kilátogat, találkozik a márkával, közvetlenül lehet kommunikálni a fogyasztókkal. "Nagyon sok tervünk van, és nagyon pozitívak vagyunk a terjeszkedésünket illetően. A célunk az, hogy megismertessük az angol piaccal, hogy milyen finom a magyar marcipán. Első lépésben szeretnénk minél több édességboltba bekerülni, idővel pedig a nagyobb élelmiszerboltok polcaira is. Jelenleg a honlapunkon lehet megvásárolni a termékeinket, ezenkívül pedig a Haslemere Sweet Shopban is megtalálhatóak vagyunk Surreyben" – mesélte Nóra.

    Finomságok az Amanche standjánál
    Galéria: Luxuscsoki Londonban
    (Fotó: Iványi Orsolya / Neverordinary London)

    Mészáros Gábor is optimista. "Tervünk, hogy magyar csokoládékészítőként meghatározó szerepünk legyen a szigetországban, ennek érdekében fesztiválokon, szakmai rendezvényeken veszünk részt, és intenzív sales munkával erősítjük a pozíciónkat. És bár itt található a legtöbb bean-to-bar csokoládékészítő, az angol piac egyre inkább mutat érdeklődést az ilyen jellegű termékek iránt."

    Fotók és szöveg: Iványi Orsolya / Neverordinary London lifestyle ügynökség

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!