Berlinben megnyílt a legnagyobb idegenforgalmi szakvásár

Berlinben megnyílt a legnagyobb idegenforgalmi szakvásár

Berlinben szerdán megnyílt a világ legnagyobb idegenforgalmi szakvására, a nemzetközi turisztikai börze (ITB).

Az idegenforgalom a leggyorsabban növekvő gazdasági ágazatok között van, ezt jelzi, hogy a nemzetközi turisták száma 2012-ben először meghaladta az egymilliárdot. Az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) kimutatása szerint tavaly 1,035 milliárd nemzetközi turistaérkezést regisztráltak, ami 3,8 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest.

Ennek megfelelően az ITB-re is egyre nagyobb figyelem irányul. A német fővárosban a 47. alkalommal rendezik meg a vásárt, amelyet az idén először a német kancellár nyitott meg. Angela Merkel az idei díszvendég Indonézia államfőjével, Susilo Bambang Yudhoyonóval közösen nyitotta meg az ITB-t, amelyre 180 országból összesen több mint 10 ezer kiállító érkezett. A szervezők szerint az első három napon 110 ezer szakmai látogató vesz részt a vásáron, a két utolsó nyílt nappal együtt pedig 170 ezer körül lehet a látogatók száma.

Újdonság, hogy az idén először utakat is lehet foglalni az ITB-n. A szolgáltatással mindenekelőtt a hazai látogatókat célozzák, alapozva arra, hogy a németek a bizonytalan gazdasági kilátások ellenére egyre többet utaznak. Tavaly a német utazási irodák és utazásszervezők árbevétele minden korábbinál nagyobbra emelkedett, 24,4 milliárd euró volt, 5,5 százalékkal meghaladta a 2011-ben beállított csúcsot. Az utazási irodák és utazásszervezők szövetsége (DRV) szerint a trend az idén is kitart, a bevétel további 3-4 százalékkal emelkedhet.

Magyarország a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében az utóbbi évekhez hasonlóan egy több mint 300 négyzetméteres standdal vesz részt a vásáron. A több szakmai rendezvényen díjjal jutalmazott nemzeti stand látványelemei a felszín alatti vízkincsre irányítják a látogató figyelmét. A standon 26 társkiállító mutatja be kínálatát.

A Magyar Turizmus Zrt. közleménye szerint a szakmai programok között külön hangsúlyt helyeznek a Duna menti turisztikai kínálat bemutatására, miután a szervezet az idén csatlakozott a Duna Kompetencia Központ (DCC) elnevezésű szakmai egyesülethez, amely a Duna-régió országaiban tevékenykedő turisztikai szereplők munkáját fogja össze. A közös marketingtevékenység első elemeként Magyarország részt vesz a Discover the Danube (Fedezd fel a Dunát) című kampányban, amelynek keretében az ITB-n prezentációkkal mutatják be a Duna szakaszainak látnivalóit.

Magyarországra továbbra is Németországból érkezik a legtöbb turista. A KSH 2012. évi előzetes adatai szerint tavaly 569 ezer német vendég érkezett Magyarországra, és több mint 2 millió vendégéjszakát töltöttek el a kereskedelmi szálláshelyeken. A német vendégek száma 5 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, a vendégéjszakák száma pedig 3,2 százalékkal emelkedett.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Ezek is érdekelhetnek