A franciák boros weboldallal csalogatják a borturistákat

    Angol-francia kétnyelvű internetes oldalt indult a borturizmus erősítésére, amely a franciaországi bortermelő vidékeket és pincéket népszerűsíti.

    A www.visitfrenchwine.com oldalt Laurent Fabius francia külügyminiszter mutatta be egy sajtótájékoztató keretében, aki szerint a francia borok és egyéb szeszes italok 11,4 milliárd euró értékű tavalyi exportja 114 Rafale vadászbombázó eladásának felel meg - írja az MTI. A kétnyelvű portálon az internetezők különböző utazási ajánlatok között válogathatnak a francia bortermelő vidékeken, megismerkedhetnek azok jellegzetességeivel és a legjelentősebb termelők portréit is olvashatják.

    Christian Mantéi, a franciaországi borturizmust népszerűsítő Atout France igazgatója szerint az ázsiai és amerikai látogatók száma a franciaországi bőrszőlőkben és pincékben évente tíz százalékkal nő, és az európai látogatók, mégpedig elsősorban a belgák, a britek és a németek aránya is jelentős. Franciaországban jelenleg a borturisták 61 százaléka hazai látogató, 39 százalék érkezik külföldről.

    Burgundia borvidékét és a pezsgőről híres Champagne pincészeteit tavaly nyilvánította világörökséggé az Egyesült Nemzetek Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezetének (UNESCO) illetékes bizottsága. Franciaország a világ elsőszámú turisztikai célpontjának számít, 2015-ben mintegy 85 millió külföldi kereste fel az országot.

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!