Egységes címkét kap a BalatonBor

    Régiós bormárka létrehozásával szeretné tovább erősíteni a balatoni borászok összefogását a Balatoni Kör. A BalatonBort áprilistól már az új, egységes címkével kell keresni a polcokon.

     

     Nemrég írtunk arról itt a Travelón, hogy szeptember közepe óta már egységes, a borvidék nevét magán viselő palackokban kaphatók a szekszárdi borok, amelyekbe kizárólag szekszárdi kadarkák, kékfrankosok és bikavérek kerülhetnek. Az egységes üveg nem véletlen, a közös arculat a nemzetközi piacon is komoly értéknövelő tényező. Hasonló gondolatok mentén mutatta be szombaton a Balatoni Kör csapata is a BalatonBor címkéjét, az Olaszrizling Október rendezvényen.

    A közös termék elkészítésével, az első régiós bormárka létrehozásával szeretnék tovább erősíteni a balatoni borászok összefogását az idei szürettől kezdve. A BalatonBor jövő április végén már Ipacs Géza által tervezett új egységes címkével kerül piacra, de a címkén minden esetben szerepel majd az adott olaszrizling tételt elkészítő borász vagy borászat neve is.

    "Nemcsak a borok piacán, de a gasztronómiában és turizmusban is világszerte elsősorban a régiók, régiós márkák versenyeznek, ezért itthon is a versenyképesség elengedhetetlen feltétele, hogy létrehozzunk és megerősítsünk ilyen régiós ernyőmárkákat, aminek a BalatonBor lehet az első példája. A Balaton Bora név inkább szlogen lesz, a Made in Balaton a régiós védjegy megnevezése, míg a sokkal tömörebb BalatonBor a márkanév" - idézi a közlemény Kardos Gábor, a Balatoni Kör elnöke szavait, aki hozzátette, hogy több mint egy éves szakmai egyeztetési folyamat eredményeképpen jött létre egy mindezt megalapozó kritériumrendszer.

    A kezdeményező borászok ez alapján bíznak abban, hogy régiójuk minden minőségi borászata iránt elkötelezett családi pincészet el fogja készíteni saját BalatonBorát, ezzel is erősítve az innovatív közösségi márkaépítést.

    A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke, Tornai Tamás szerint a balatoni borrégió számára egészen új lehetőségeket teremt a közösségi marketing és a BalatonBor mint új típusú közösségi termék.

    Közös fotó a BalatonBorhoz csatlakozni szándékozó borászokkalFotó: Balatoni Kör
    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!